Blog:

Ja, ook wij …

Denise Kreft, adjunct directeur HDN

De deurbel. Ik doe open en kan nog net de doos opvangen die de bezorger naar binnen gooit. Eén seconde later zie ik op mijn telefoon dat ik een nieuwe email heb. Of ik tevreden ben met mijn aankoop, of alles snel genoeg is geleverd, hoe ik de service heb ervaren en natuurlijk de vraag of ik de webshop een rapportcijfer wil geven. Ze zijn er snel bij met de vragenlijst. Net als de garage waar ik mijn auto heb laten nakijken, de supermarkt en tien andere webshops. Eigenlijk best irritant.

Bij HDN willen we ook graag weten wat onze leden en gebruikers van onze dienstverlening vinden. Leveren we echt efficiencywinst op in de keten, werkt het platform goed en krijg je snel hulp als het even niet lukt? Dit meten we regelmatig en de informatie die we hiermee vergaren is van groot belang want het helpt ons de juiste koers uit te zetten en de dienstverlening waar nodig aan te scherpen.

Wat we alleen nog nooit hebben gedaan is aan onze samenwerkingspartners vragen wat ze van ons vinden. Daarom doet Integron onder hen nu ook een tevredenheidsonderzoek. Geen online enquête maar een telefonisch onderzoek dat niet te veel tijd in beslag neemt. Een onderzoek dat ons de mogelijkheid geeft alle facetten van onze dienstverlening en dus ook de samenwerking met bijvoorbeeld IT-leveranciers te optimaliseren.

Met de telefonische interviews hebben we een nulmeting en kunnen we aan het einde van dit jaar echt al onze stakeholders de klanttevredenheidsenquête toesturen. Hopelijk zijn zij nog niet enquête-moe en willen zij onze prangende vragen beantwoorden. Alleen dan kunnen we de vereniging gericht verder brengen. Dus bij voorbaat nu al mijn grote dank aan iedereen die de moeite neemt mee te werken… ik weet hoe het is…

Denise