Nieuws:

Figlo over op HDN documentberichten

Nieuws
21 november 2014

Met de HDN documentberichten (DA/DX) is het proces van dossierstukken opvragen (aanbieder), verzamelen (adviseur en consument) en aanleveren (adviseur) gedigitaliseerd. De documenten worden op een gestructureerde, veilige en digitale manier tussen de partijen in de keten verzonden. Hierdoor worden tijd en kosten bespaard. Bovendien weten klanten nog sneller waar ze aan toe zijn. Steeds meer ketenpartijen (en hun klanten) ervaren deze voordelen. 

Sinds deze maand neemt ook Figlo het HDN dossierberichten proces in gebruik. Jan van Lierop: ‘Dit proces zal niet alleen efficiency voor de adviseur opleveren maar ook bij cross channel processen voor de consument van grote waarde zijn. Hiermee zorgen we gezamenlijk voor een betaalbare dienstverlening.’

Met Delta Lloyd is de afgelopen weken samengewerkt om het proces zo goed mogelijk in te richten. Hierdoor kunnen alle Figlo gebruikers profiteren van de efficiency voordelen die het proces biedt.

Steven Jonkman, directeur Delta Lloyd Bank: “Inzetten van digitale communicatie, zoals de DA/DX berichten, past in onze strategie. Hiermee kunnen we de hypotheekstukken nog efficiënter verwerken. En borgen we ook een snellere afhandeling.”

Het gebruik van de documentberichten heeft een grote vlucht genomen. Waar er vorig jaar zo’n 700.000 dossierberichten over de lijn gingen, zaten de aantallen hier dit jaar al na het tweede kwartaal overheen. Inmiddels maakt 72% van de productaanbieders gebruik van het documentproces via HDN. Zij zijn goed voor circa 50% van alle hypotheekdossiers van HDN. Dorine van Basten, directeur HDN: ‘Helaas zijn nog niet alle adviespakketten aangesloten op ons documentenbericht. Met Figlo kan weer een grote groep adviseurs (en hun klanten) gebruik maken van de voordelen van ons documentenbericht. Wij rekenen erop dat de laatste adviespakketten dit voorbeeld zullen volgen.’