Nieuws:

Column Dorine van Basten: Teamwork

Nieuws
15 mei 2013

Goed teamwork is een plezierige en constructieve samenwerking tussen mensen en organisaties die elkaar helpen om succesvolle resultaten te bereiken. Dat is waar wij met HDN iedere dag naar streven. Zowel binnen ons eigen team, als met onze samenwerkende organisaties.

Teamwork gaat niet vanzelf. Wikipedia vat teamwork mooi samen in de volgende vaardigheden:

1. Luisteren: het is belangrijk om te luisteren naar ideeën van andere mensen. Als mensen vrij zijn hun ideeën te uiten, dan zullen deze ideeën andere ideeën produceren
2. Vragen: het is belangrijk om vragen te stellen en te overleggen om de doelstellingen van het team te bereiken
3. Overtuig: individuen worden aangemoedigd om hun ideeën uit te leggen, te verdedigen en uiteindelijk hun ideeën aan te passen
4. Respecteer: Het is belangrijk om andere ideeën te respecteren en te ondersteunen
5. Help: het is essentieel om elkaar te helpen, dit is dan ook het algemene idee van teamwork
6. Delen: het is ook belangrijk om informatie te delen met het team om zo een omgeving van teamwork te creëren
7. Deelnemen: iedereen wordt aangemoedigd om deel te nemen in het team

Door dit dagelijks toe te passen merken wij dat teamwork leidt tot plezierig werken en succesvolle resultaten. Zo zijn alle partijen inmiddels over op de nieuwe versie van de HDN Standaard (11.0). Daar waren enkele hick ups, maar door goed teamwork van de betrokken organisaties waren die snel opgelost. Ons teamwork met BKR leidt ertoe dat later dit jaar intermediairs met een HDN certificaat BKR opvragen van klanten mogen doen. Het teamwork tussen aanbieders, distributiepartijen, IT leveranciers en HDN leidt ertoe dat de processen efficiënter, en tegen lagere kosten, verlopen. En daar doen wij het voor!

Ik ben ontzettend trots deel uit te mogen maken van het HDN team en met plezier samen te mogen werken met alle partijen die bij HDN betrokken zijn!

Dorine van Basten MBA
Directeur