Nieuws:

Column Dorine van Basten: De bekendheid van de HDN Diensten

31 maart 2015

De buitenwereld weet HDN steeds beter te vinden. De periodieke persberichten worden goed opgepakt, door zowel de landelijke- als de vakpers. HDN wordt steeds vaker gevraagd om data te leveren voor inhoudelijke artikelen of onderzoeken. Daar werken wij graag aan mee. Toch zou HDN nog bekender willen worden. Bekender onder haar eigen stakeholders, welteverstaan.

Daarom werken wij aan het verbeteren van onze communicatie. Wij hebben vorig jaar een onderzoek onder onze stakeholders gehouden. Dat gaf ons veel inzichten in hoe onze communicatie wordt ervaren en waaraan de verschillende stakeholders behoefte hebben. Bijvoorbeeld de behoefte dat HDN haar visie op de marktontwikkelingen meer etaleert. Met die input is een marketing- en communicatieplan opgesteld, dat wij dit jaar implementeren. Een nieuwe website vormt het hart van onze communicatie, dat omlijst wordt met verschillende communicatiemiddelen afgestemd op de verschillende behoeften en achtergronden van onze stakeholders.

We verwachten niet dat de bekendheid van HDN onder haar stakeholders daarmee direct vanzelf toeneemt. Om de bekendheid van de HDN diensten onder haar stakeholders te vergroten is het daarnaast van belang dat HDN en haar stakeholders elkaar goed weten te vinden voor ketenintegratie gerelateerde zaken. Op de juiste momenten en op verschillende niveaus in de organisatie. Dit dient het gezamenlijke belang voor efficiency in het hypotheek,- verzekerings,- en kredietaanvraagproces. En voorkomt dat het (digitale) wiel voor de tweede keer uitgevonden wordt: een verspilling van capaciteit, budget en snelheid voor de gehele keten. Het aanstellen van een HDN ketenregisseur draagt bij aan de interne afstemming van HDN aangelegenheden. Doordat HDN de business faciliteert en daarom thuis hoort op het snijvlak van business, processen en IT, wil het in de praktijk voorkomen dat niet iedereen uit de verschillende disciplines even goed op de hoogte is van wat HDN te bieden heeft. Een HDN ketenregisseur functioneert hierin als spin in het web en draagt bij aan het feit dat iedereen in de organisatie op het juiste moment op de hoogte is van ketenintegratie gerelateerde zaken. HDN heeft een beschrijving opgesteld over de functie van de HDN Ketenregisseur. Als je er meer over wilt weten, mail dan even naar sdevlugt@hdn.nl.

Om toch nog even terug te komen op onze bekendheid… in deze HDN Update is het item van HDN in het t.v. programma ‘Ondernemerszaken’ van 29 maart jl. opgenomen. Wij hebben er met ons team met plezier aan gewerkt en hopen dat het je een indruk geeft van een van de belangrijkste ontwikkelingen van dit moment: (consumenten)data in het hypotheekproces. Bekijk het filmpje hier.

Ook is de status van alle HDN projecten opgenomen in deze HDN Update. Dit geeft een goed beeld van de doorontwikkeling die HDN, samen met haar stakeholders, doormaakt.

Al je vragen of feedback voor ons hebt over onze communicatie, projecten of andere HDN aangelegenheden, laat mij dat dan weten: dvanbasten@hdn.nl.

Ondertussen blijven wij werken aan onze communicatie. Help jij ons mee?

Hartelijke groet,

Dorine van Basten
Directeur HDN